Esimies ja johtamisjärjestelmät - avaimet molemminpuoliseen hyötyyn, kurssiohjelmamalli
Koulutus räätälöidään tapauskohtaisesti, mutta siihen kuuluu yleensä alla olevia asioita osanottajien/yritysten toiveiden ja painotusten mukaisesti, mm.:
- johtaminen
- organisointi, roolit ja vastuut
- tavoitteet ja mittarit
- palaverimenettelyt
- henkilöstöasiat ja henkilöstön kehittäminen
- osaamiskartoitus ja pätevyysvaatimukset
- perehdyttäminen
- kehityskeskustelut
- koulutuksen toteutus ja vaikuttavuuden arviointi
- henkilöstötyytyväisyys
- toiminnan ja prosessien johtaminen
- prosessit ja prosessijohtaminen
- tavoitteet ja mittarit
- prosessien omistajuus ja kehittäminen
- pääprosessit, tukiprosessit, muut toiminta
- toiminnan kehittäminen, palautemenettelyt ja jatkuva parantaminen
- asiakaspalautteen käsittely
- itse havaittujen ongelmien käsittely - palaverimenettelyt
- ympäristö- ja työturvallisuuspalautteen ja -tapausten hallinta
- vaaratilanteet ja läheltä-piti-tapaukset
- sisäisten auditointien merkitys ja hyödyntäminen
- johdon katselmuksen merkitys ja hyödyntäminen
- järjestelmädokumentointi ja sen toimivuus
- dokumentoinnin tarkoitus ja tavoitteet
- järjestelmän kattavuus, sisältö ja käytettävyys
- asiakirjojen - toimintaa ohjaavien dokumenttien - hallinta
- tallenteiden - toiminnan tulostietojen - hallinta ja hyödyntäminen
Koulutus räätälöidään em. asiakokonaisuuksien pohjalta - yleensä koulutus on 2-päiväinen!