Tuottavuuden ja työhyvinvoinnin osatekijät toimintajärjestelmässä - liittyvät toisiinsa ja kuuluvat yhteen yrityksessä:
Vaiva se on pienikin vaiva! - ja häiritsee kaikkea!
-
Johtamisella luodaan perusta yrityksen menestykselle ja sitä kautta turvallisuudelle työnantajana
-
Yritysjohto vastaa tavoitteiden ja päämäärien määrittämisestä ja viestittämisestä henkilöstölle – toimivana tämä motivoi ja sitouttaa henkilöstön
-
Tavoitteiden saavuttamiseen tarvittavien henkilö- ja muiden resurssien varmistus ja ylläpito on työhyvinvoinnin perusta
-
Henkilöstön osaamista ja panosta arvostava johtaminen näkyy toimivina päätösmenettelyinä, kokouskäytäntöinä sekä läpi organisaation toimivana innovointina
-
Selkeät prosessit, prosessivastuut ja prosessien ja palautteiden kehittämismenettelyt tekevät työstä mielekkään
-
Prosessien tulee huomioida oikeiden asioiden tekemisen lisäksi tekemisen kriteerit, työn turvallisuuden, työolosuhteet ja ympäristöystävällisyyden, jotka ovat avainasioita työhyvinvoinnissa
-
Prosesseihin kuuluvat myös henkilöstön kehittäminen, laite- ja kiinteistöhuolto jne. jotka osaltaan varmistavat henkilöstön hyvinvoinnin.
-
Sisäisen asiakkuuden ymmärtäminen parantaa yhteistyötä
-
Mikään ei ole niin turhauttavaa ja passivoivaa sekä usein jopa turvallisuuteen em. asioiden kautta vaikuttavaa kuin se, ettei selkeisiin ongelmiin ja puutteisiin aidosti ja avoimesti puututa!
-
Palaute- ja kehittämisen menettelyt aktivoivat henkilöstöä, osoittavat yritysjohdon aidosti arvostavan henkilöstönsä osaamista ja vahvistavat yhdessä tekemistä ja kehittämistä – yhteishenkeä
-
Arvostus, osallistumien ja sitoutuminen kuuluvat toimivaan työympäristöön
-
Olemme olleet kehittämässä hyvin monen TTH- palveluja tarjoavan terveydenhuoltoyrityksen prosesseja
-
Jokaisessa asiakasyrityksessämme käymme läpi työsuojelu- ja TTH-palvelujen toteutuksen ja viritämme niitä tarvittaessa
-
Yhdistämme mielellämme TTH-palvelujen tarjoajien kanssa resurssimme asiakasyrityksen kokonaisvaltaiseksi kehittämiseksi myös työhyvinvoinnin osalla.