Esimies ja johtamisjärjestelmät - avaimet molemminpuoliseen hyötyyn, kurssiohjelmamalli

Koulutus räätälöidään tapauskohtaisesti, mutta siihen kuuluu yleensä alla olevia asioita osanottajien/yritysten toiveiden ja painotusten mukaisesti, mm.:

- johtaminen

  • organisointi, roolit ja vastuut
  • tavoitteet ja mittarit
  • palaverimenettelyt

- henkilöstöasiat ja henkilöstön kehittäminen

  • osaamiskartoitus ja pätevyysvaatimukset
  • perehdyttäminen
  • kehityskeskustelut
  • koulutuksen toteutus ja vaikuttavuuden arviointi
  • henkilöstötyytyväisyys

- toiminnan ja prosessien johtaminen

  • prosessit ja prosessijohtaminen
  • tavoitteet ja mittarit
  • prosessien omistajuus ja kehittäminen
  • pääprosessit, tukiprosessit, muut toiminta

- toiminnan kehittäminen, palautemenettelyt ja jatkuva parantaminen

  • asiakaspalautteen käsittely
  • itse havaittujen ongelmien käsittely - palaverimenettelyt
  • ympäristö- ja työturvallisuuspalautteen ja -tapausten hallinta
    • vaaratilanteet ja läheltä-piti-tapaukset
  • sisäisten auditointien merkitys ja  hyödyntäminen
  • johdon katselmuksen merkitys ja hyödyntäminen

- järjestelmädokumentointi ja sen toimivuus

  • dokumentoinnin tarkoitus ja tavoitteet
  • järjestelmän kattavuus, sisältö ja käytettävyys
  • asiakirjojen  - toimintaa ohjaavien dokumenttien - hallinta
  • tallenteiden - toiminnan tulostietojen - hallinta ja hyödyntäminen

Koulutus räätälöidään em. asiakokonaisuuksien pohjalta  - yleensä koulutus on 2-päiväinen!