KOLME PÄÄALUETTA, JOILLE KAIKKI KEHITTÄMINEN PERUSTUU!
JOHTAMINEN
-
Johtamisella luodaan perusta yrityksen menestykselle ja sitä kautta turvallisuudelle työnantajana
-
Yritysjohto vastaa tavoitteiden ja päämäärien määrittämisestä ja viestittämisestä henkilöstölle – toimivana tämä motivoi ja sitouttaa henkilöstön
-
Tavoitteiden saavuttamiseen tarvittavien henkilö- ja muiden resurssien varmistus ja ylläpito on työhyvinvoinnin perusta
-
Henkilöstön osaamista ja panosta arvostava johtaminen näkyy toimivina päätösmenettelyinä, kokouskäytäntöinä sekä läpi organisaation toimivana innovointina
PROSSIT JA PROSESSIJOHTAMINEN
- Selkeät prosessit, prosessivastuut ja prosessien ja palautteiden kehittämismenettelyt tekevät työstä mielekkään
- Prosessien tulee huomioida oikeiden asioiden tekemisen lisäksi tekemisen kriteerit ja mittarit sekä työn turvallisuuden ja ympäristöystävällisyyden
- Prosesseihin kuuluvat myös tukiprosessit kuten henkilöstön kehittäminen, laite- ja kiinteistöhuolto jne. joiden tulee olla tehokkaita ja joiden kyvykkyyttä vaatimuksiin nähden tulee arvioida ja kehittää
- Sisäiset asiakkuudet tulee ymmärtää - ne parantavat prosesseja, tulosta ja yhteistyötä
JATKUVAN PARANTAMISEN MENETTELYT
- Mikään ei ole niin turhauttavaa ja passivoivaa sekä usein jopa turvallisuuteen em. asioiden kautta vaikuttavaa kuin se, ettei selkeisiin ongelmiin ja puutteisiin aidosti ja avoimesti puututa!
- Kilpailukyky saadaan pidettyä yllä tai sitä voidaan parantaa ainoastaan jatkuvan parantamisen - PDCA - ja ennakoivan riskienhallinnan menettelyillä!
- Toimivat palaute- ja kehittämisen menettelyt aktivoivat henkilöstöä, osoittavat yritysjohdon aidosti arvostavan henkilöstönsä osaamista ja vahvistavat yhdessä tekemistä ja kehittämistä – yhteishenkeä
- Arvostus, osallistumien ja sitoutuminen kuuluvat toimivaan työympäristöön